FAQ

BESTILLING

Hvordan vet jeg at min bestilling ble registrert?

En epost med en ordrebekreftelse blir sendt til epost adressen du la inn under bestillingen. Hvis du ikke mottar en ordrebekreftelsen til eposten din (det kan ta opp til 24 timer), sjekk spamboksen din. Det kan være mulig at mailen har havnet der.

Hvis du etter 24 timer fortsatt ikke har fått ordrebekreftelsen din, ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema, så vil vi undersøke dette for deg!

 

Hvorfor har jeg ikke mottatt en ordrebekreftelse via e-post?

Hvis du har gjort en bestilling hos Abstractpost men ikke har mottatt en ordrebekreftelse via epost, så kan det være at epost adressen din ble lagt inn feil. Kontakt oss gjerne via vårt kontaktskjema, så kan vi oppdatere informasjonen slik at du får din ordrebekreftelse.

 

Hva skjer når jeg fyller inn feil epost adresse?

Hvis du ved et uhell har lagt inn feil informasjon (f.eks leveringsadresse, telefonnummer eller epost adresse), bør du kontakte vår kundeservice så fort som mulig, slik at vi kan rekke å endre informasjonen før din ordre sendes ut. Som kjøper er du ansvarlig for eventuelle ekstra kostnader som skyldes at vi har mottatt feil informasjon som påvirker din leveranse.

 

Hvordan kan jeg kansellere min bestilling?

Kontakt oss så fort som mulig via vårt kontaktskjema . Vi ikke kan garantere at vi rekker å kansellere din bestilling, da vi jobber så raskt som mulig med produksjon og forsendelse for å få sendt pakkene ut til våre kunder.

 

Kan bestilling min endres etter at jeg har fullført den?

Når bestillingen din er registret vil vi starte produksjonen av ditt produkt så raskt som mulig. Det betyr derfor at vi normalt ikke har mulighet til å gjøre endringer på din bestilling da den allerede behandles hos vår produksjonspartner. Vi anbefaler derfor sterkt at man ser igjennom handlekurven før man sender bestillingen. Skulle du allikevel oppdage umiddelbart at du har gjort en feil, og tar kontakt, vil vi gjøre vårt ytterste for å få dette endret, men vi kan dessverre ikke garantere noe.

 

REKLAMASJONER

Det jeg hadde bestilt ankom i skadet tilstand. Hva gjør jeg?

Hvis din pakke og produkter ankom i skadet tilstand, kontakt oss via vårt kontaktskjema eller på epost info@abstractpost.no så fort som mulig. Legg ved bilder på den skadede pakken/produktene. Når vi mottar disse bildene kan vi håndtere din henvendelse. Vennligst ikke send de skadede produktene tilbake til oss.

 

Jeg har mottatt feil produkter, hva gjør jeg?

Vi anbefaler at man alltid dobbeltsjekker den mottatte ordrebekreftelsen for å se at det du har bestillt stemmerhva du har ønsker.. Hvis du ikke har mottatt det du har bestillt, kontakt oss via vårt kontaktskjema. Opplys om "Bestillings ID/Ordrenummer og hvilket produkt du skulle hatt, slik at vi kan løse dette for deg.

 

LEVERING/FRAKT

Hvor lang er leveringstiden?

Leveringstiden er normalt 2 til 5 virkedager, beregnet fra dagen etter at du la inn din bestilling.

 

Hvilket fraktselskap bruker dere?

For leveringer til Norge bruker vi normalt "Helt hjem" som fraktselskapet. De leverer din pakke til et hentested nær deg. Det kan være tilfeller hvor vi bruker andre fraktleverandører, men du som kunde vil alltid få varene levert til et hentested så nær din adresse som mulig.

 

Hva er fraktkostnaden?

For plakater/postere uten ramme:

Fast pris på kr 49,- pr. bestilling. På bestillinger over kr. 399,- er frakten gratis.

For plakater/postere med ramme:

Fast pris på kr xxx

For bilder på lerret:

Fast pris på xxx

 

Hvordan kan jeg spore min pakke?

Din bestilling pakkes og sendes ut så fort som mulig. Når fraktselskapet har mottatt pakken din blir ditt sporingsnummer aktivert. Du vil da motta en mail med sporingslinken. Hvis du ikke skulle motta sporingslinken, kan du kontakte oss via vårt kontaktskjema.

 

Hvorfor er ikke min sporingslink aktiv?

Så fort din bestilling er hentet av vår fraktleverandør vil du motta en sporingslink via epost. Merk deg at det kan ta noe tid sporingslinken er aktiv. Hvis du er usikker på din bestillings status, kan du kontakte oss via vårt kontaktskjema. Oppgi "Bestillings ID" slik at vi raskt kan sjekke din ordrestatus.

 

Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken min?

For varer som returneres til oss fordi kunden ikke har hentet ut disse, belaster vi et gebyr på kr 200 for å dekke våre kostnader rundt returforsendelsen.

 

RETUR

Kan jeg returnere min bestilling?

Ja, vi har 14 dagers angrefrist for produkter kjøpt på abstractpost.no. Det betyr at du har rett til å returnere ditt kjøp ved å kontakte Abstractpost innen 14 dager fra dagen du bestillingen ankom hentestedet. Benytt vår kontaktskjema eller send en epost til info@abstractpost.no

 

Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å returnere ordren?

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten og returnere produktet er det viktig at produktet og produktinnpakningen er i den stand du mottok det (det vil si ubrukt og ikke ødelagt eller på noen måte skadet). Du er selv ansvarlig for at at produktet er forsvarlig pakket i orginalforpakningen for returtransporten.

For at vi skal kunne behandle returen på en riktig måte må du sende følgende informasjon på vårt kontaktskjema, eller på epost info@abstractpost.no:

  • Bestillings ID/Ordrenummer
  • Kundenavn
  • Epostadresse som ble brukt ved kjøpet
  • Navn på produktet du ønsker å returnere
  • Årsak til returen

Returprosessen kan ta opptil 14 dager fra du leverer inn pakken til det fraktselskapet du ønsker å benytte. (Ta godt vare på kvitteringen for frakten som et bevis på returen frem til vi har sendt deg en returbekreftelse via epost). Så fort returen er mottatt og håndtert vil vi registrere refunderingen og sende deg en bekreftelse på epost.

 

Koster det noe å returnere produkter?

Dersom du ønsker å returnere produktet må du selv betale fraktkostnaden for returen. I tillegg vil du belastes et gebyr på kr. 49,- som trekkes fra din refundering.

 

BETALING

Kan jeg betale med kort?

Ja, via vår samarbeidspartner Stripe kan du trygt betale med VISA, Mastercard og American Express. Du kan også velge å betale enkelt og greit med Vipps!

 

Hvorfor står det ikke hvor mye mva (moms) som beregnes på ordren?

Abstractpost selger kun egenprodusert kunst, og det skal da ikke betales moms på dette.

 

Er det andre avgifter jeg må betale?

Nei, du betaler kun det du får oppgitt i kassen under "utsjekk". Det vil ikke bli krevet noen ytterligere trekk eller avgifter.

 

PRODUKTER

PLAKATER/POSTERE

Hvilke størrelser tilbyr dere?

For øyeblikket kan du bestille plakater/postere i 30x40 cm, 50x70 cm, 70x100 cm, 40x40 cm, 50x50 cm og 70x70 cm

 

Vil dere tilby andre størrelser enn dette?

Ja, vi kan også skaffe andre størrelser etter ønske. Ta kontakt , så ser vi hva vi kan gjøre!

 

Hvilken type papirkvalitet bruker dere?

Vi benytter semi glossy premium papir av svært høy kvalitet. (Kvaliteten betegnes ofte som "museums kvalitet", 200g/m2)

 

Kan dere tilby plakater/postere ferdig med rammer?

Ja, du kan velge å få din plakat levert komplett med ramme. Dette velger du når du er inne på selve produktet du ønsker å kjøpe.

 

LERRET

Følger rammen med når man bestiller et produkt trykt på lerret?

Ja, rammeverket (bak selve lerretet) følger med som monteringskit. Dette er svært enkelt å montere uten behov for verktøy!